onsdag 20 augusti 2008

Gratulationer

Jag har färgat mitt hår rött och färgat mina ögonbryn mörkare. En makeover helt enkelt. Väldigt trevligt och oväntat.

Jag har varit i skolan sen i Måndags och jag är inte bara lite besviken. Det har varit helt galet tråkigt och ska vara det nu den första veckan. Det känns som att dom bara har en massa lektioner för att fylla ut tiden. Idag var det en tant som pratade om självförtroende och inlärningsmetoder. Dom har pratat om inlärningsmetoder ända sen i Måndags. Jag blir helt snurrig av deras "tal", mest eftersom jag inte alls kan koncentrera mig så länge som jag borde. Efter absolut max en halvtimme så tappar jag greppet och förstår ingenting. Det snurrar i huvudet och jag börjar trumma med fingrar och rita spiralringar över hela sidor. Sen sitter jag så i två timmar, förstår ingenting. Sen får man rast och allting börjar om igen.

Nu i efterhand så förstår jag varför det faktiskt gick ganska bra på estet. Då fick man med jämna mellanrum göra någonting annat än att sitta och lyssna på föreläsningar. Då fick man skapa, eller lära sig att skapa. Och lektionerna var helt klart roligare, eftersom det var en massa roliga människor där och de flesta lärarna var helt fantastiska och gav en massa inspiration.

Det har småregnat här i några dagar nu och mitt hår blir lockigt (!) av det. Det blir alldeles fluffigt, fast på ett ganska sött sätt. Eftersom jag har kort hår så blir det inte riktiga lockar, men håret "svänger ut" och ser alldeles vilt ut. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det, men det är ganska häftigt att det har blivit såhär efter jag rakade av mig allt mitt hår. Innan så var det rakt, men nu är det helt annorlunda. Antagligen så har mitt skick på håret gjort sitt innan jag rakade av mig det, jag kanske har haft såhär jättelänge utan att ha vetat om det.

Äh. Jag har inget viktigt att säga. Förutom grattis till min lillebror som fyller arton (!!!) år idag. Skulle nog egentligen ha velat åka ner till Övik och gratulera honom genom att gå på puben, men eftersom han inte har skaffat något leg än så går inte det. Så jag har varit helt inställd på att åka ner till helgen, så nu blir jag alldeles förvirrad. Jag saknar ju alla.

Inga kommentarer: