torsdag 17 januari 2008

..det där med atomer.. finns dom egentligen?

Har nu levt under existensminimum alldeles för länge och det börjar ta på kroppen. Mina funktioner som människa har drastiskt minskas från ungefär tio till tre. Jag kan inte tänka, sova, prata sammanhängande osv osv. Egentligen kanske det inte är så illa egentligen, men det känns som så och det är det som räknas.



Jag åt nyligen, ganska precis för tio minuter sen, några Bullens Pilsnerkorvar som jag tappert brukar klämma i mig i mina svagaste stunder; på festival, efter magsjuka, när jag är bakis (=festival) eller när jag som nu, inte har ätit ordentligt på ett bra tag. Redan efter fem minuter så vill dom klämma sig ut genom samma hål dom kom in och det känns mycket obehagligt. Jag vet att jag inte får kräkas upp dom, eftersom jag verkligen behöver nån slags form av näring i kroppen, men just nu kan jag inte göra annat än att drömma om att få spotta ut dom och aldrig mer äta just Bullens Pilsnerkorv. Jag vet dock att vid nästa tunga period vid intensivt alkoholdrickande eller svält, så kommer jag att längta lika mycket efter dom som jag gjorde för ungefär tolv minuter sen.



Till något annat: Myshästen farbror Vikar har nu varit på äventyr på röntgenavdelningen på Örnsköldsviks travbana. Jag har inte kunnat sova inatt p.g.a. nervositeten över att det inte ska gå bra och nu vågar jag inte ringa för att uppdatera mig om hur det har gått. Ringde förut, men då var dom inte klara än, så Jessika skulle ringa upp. Hon har dock inte gjort det, så jag vågar inte ringa och störa.

(En minut senare..)

Fast just nu så gjorde jag det. Det hade inte gått så bra utan han får åka på operation i Stockholm och får sedan stå på total boxvila tre månader, sen ha en liten "läkningshage" och sen stå i stall. Det var prick det här vi befarade och nu känns det som om nån har slagit mig i magen med en sten. Det är då fan att det inte ska funka nån gång.

Någonting som har börjat lösa sig dock, mot all förmodan, är allt strul med Försäkringskassan. Allting gick bara åt helvete med dom, men nu har dom styrt upp det hela. Jag har fått pengar retroaktivt för förra månaden då jag var tvungen att stå för en hyra på 5300:- (!!!) när jag lever på en inkomst på runt 5000:- . Lägg då gärna till diverse räkningar för läkarbesök, terapi, tandläkare.. listan kan göras lång. Det är vid sådana tillfällen en viss Herr Fahlander kommer till mycket stor nytta. Han är alldeles för snäll och har under hela månaden bjudit mig på mat. Han kändes som ängeln Gabriel när han kom insvävandes i min lägenhet med mat från McDonalds.
Ibland undrar jag varför jag inte är gift med karln. Mitt liv skulle bli så mycket enklare då. Han skulle få sköta om hushållsbestyren och jobba in kosingen medans jag skulle ligga i soffan och klia mig i prutten.



..ju längre mitt blonda hår blir, desto dummare blir jag. Jag orkar inte förklara vad jag har gjort, men det är en massa dumma saker som jag har kläckt ur mig vid olämpliga tillfällen. Jag är orolig för detta problem. Jag kommer att bli dum i huvudet. Det är synd.

Inga kommentarer: