lördag 28 juni 2008

For tonight, dear papa..

Idag har jag åkt karusell! Det var helt galet roligt och jag blev verkligen påmind om hur barnslig jag är egentligen. Jag fnittrar som en liten skolflicka och blir så exalterad så jag nästan skakar i kroppen när jag står i kön. Jag var på hamnfesten med min lillebror&co och med Anna, som jag spelade med förra sommaren på ett bröllop. Hon är väldigt trevlig. Filosofisk och lugn. Lugn med stora bokstäver.
Jag tänker åka hem till Umeå igen imorgon. Har verkligen mycket att städa undan och packa och har fortfarande inte lyckats lista ut hur jag ska göra med Bullen. Jag vill ju ta med honom hem, har inte hjärta att lämna honom här alldeles ensamen. Stackaren. Han är helt sönderstressad. Jag blir helt grinfärdig när jag tänker på det.
Måste bara göra lite reklam åt Malin här. Den där söta tjejen som är en gudinna på att sjunga och skriva musik. Kolla in den här länken så förstår ni vad jag menar. Lyssna på "Lullaby for daddy". Den ger rysningar. http://www.myspace.com/malinnystrm

Kvällen har spenderats hos Kajsa med mat från Max och på vägen hem så stannade jag och Jessika vid karusellerna och åkte en. Impulsivt och bra.
Det har bestämts saker över mitt huvud idag. Jag hade klart och tydligt förklarat vilka konsekvenser och problem som skulle uppstå om han skulle bo hos oss ett tag. Hur min ångest kommer att eskalera till något stort och starkt. Ska antagligen börja med en till medicin till veckan, ska träffa en läkare på Tisdag, och då mår man riktigt dåligt innan den riktigt börjat verka. Den rubbar ju på signalsubstanserna, det säger ju sig självt. Jag går helt klart med på att hålla en diskussion om det hela, kolla över möjligheter och liknande, men nu blev det bestämt över huvudet på mig att Danne ska flytta in IMORGON. Så när Johan ringde och berättade blev jag helt galen. Jag blev så arg. Han om någon vet hur jobbigt det blir för mig och att dom senaste dagarna har varit riktigt tunga. Jag blir så trött i kroppen att jag inte orkar stiga upp, det tar minst en timme för mig att tvinga upp mig själv ur sängen.
Nä. Fan vad jag less jag är. Nu blev jag trött. Godnatt

Inga kommentarer: