måndag 2 juni 2008

Kattunge-blogg

Jag bara måste få kopiera ett dagboksinlägg en vän till mig skrev på ett community för ett tag sen:



Saker som inte är okej att tycka, men som jag tycker ändå:


-Folk som lägger upp bilder på sina magar då de är gravida är äckliga.


-Svenska folket är som en skock får som tävlar om vem som kan tycka mest synd om Engla och hennes mamma genom att tända mest ljus, när det egentligen är minst lika tragiskt att två barn blev dödade bara nån vecka innan, men det är ingen som tänder några ljus för dem.


-Folk är dumma i huvudet för att de plötsligt vill införa dödssstraff i Sverige (pga det här med Engla)


-Föräldrar i allmänhet är störda, särskilt de som tror att just deras unge är extra smart och extra speciell.


-Invandrare som bott i Sverige i 20 år men fortfarande bryter så mycket att det är svårt att förstå vad de säger är lata som inte försöker lära sig språket bättre. (Min mormor är ett bra exempel, jag förstår ca ett ord i varje mening när hon pratar så jag nickar bara till svar vad hon än säger.)


Sådär, nu kan ni hata mig.



Jag fnissar varje gång jag läser det. Varje gång. Elin, det där är helt briljant!


Annars tänkte jag haka på alla bebis-bloggarnas trend och lägga upp en bild på hur söt en mina kattungar är. Trots att den bara ser ut som en blind råtta.



3 kommentarer:

Zarah sa...

Oooh! Kisseungar! Gimme, gimme, gimme! ;) Jag blir alldeles kattunge-sjuk!

Zarah sa...

Haha, ja, det är bra! Man ska se till att tussarna hamnar hos bra människor! Men jag tror inte jag ska ha några fler just nu.. de två klunsar jag har tar upp all tid! Och de tycker nog inte att det räcker, de skulle nog ligga i mitt knä 24/7 om de fick! Men jag tänker dräggla över dina smålurvar ändå.. ;)

Zarah sa...

Det låter som en bra idé, det är ju faktiska omkostnader, som gynnar köparna i längden! Det är väl iofs mat och sånt också, men det blir ju inte så stora summor att föda upp kisseungar den första tiden! Själv skulle jag ha svårt att överhuvudtaget ge bort/sälja kisseungarna om jag fått egna. Skulle kära ner mig totalt i allihop och inte alls vilja skiljas från dem! Dock skulle man utan tvekan ångra sig bittert när de väger 6 kg och ska trängas i knät på mig! Haha...