onsdag 18 juni 2008

Semesteruppdatering

Vi är på en mycket välbehövlig semester i Familjen Fahlanders sommarstuga och det här är en snabb visning på hur en bra dag ser ut.
Vi bor i en röd liten stuga med inglasad altan och kamin och med en nyrenoverad gäststuga som är hur mysig och fin som helst. Det finns även en bastu och hela kalaset ligger 20 meter från vattnet. Vi är alltså på den bästa semesterplatsen. Pelle har fått följa med också och han stormtrivs utomhus. Han har t.om sprungit! Hur jag någonsin ska kunna ha hjärta att ta hem honom till våran lägenhet där han måste vara inomhus eftersom vi bor på tredje våningen och lägenheten ligger relativt nära stora, läskiga vägar, är ett mysterium.

Jag och Johan for ut och åkte båt igår. Jag konfronterade min fobi mot vatten och mot att ha smuts på fötterna, och satte mig i båten och vi rodde iväg till den lilla ön som ligger en bit bort. Det fanns en motor, som vi använde på vägen tillbaka, men jag vågade inte åka så snabbt från början. Eftersom det var strålande sol ute så var jag ute hela dagen. Det var inte så vansinnigt varmt, eftersom det blåste alldeles lagomt mycket, så det var tur att jag var smart och smörjde in mig med starkt solskydd. Jag har en tendens att bränna mig som satan, bara jag går utomhus när det är sol så börjar huden fräsa. Så går det när man är blond och har sommarfräknar.

Såhär ser det ut på kvällarna efter en bra dag. Det är helt fantastiskt.


Inga kommentarer: