söndag 1 juni 2008

Mormor Mimmi

Den här videon är tillägnad mormor Mimmi som inte är uppe hos oss. Det är väldigt tråkigt. Väldigt, väldigt tråkigt. Videon är på de tre kattungar som nu ligger och vilar i garderoben och som anlände Lördag morgon. Det var otäckt under förlossningen för hon blödde så vansinnigt mycket (tyckte jag) Men uppenbarligen så var det inte så himla farligt.

Jag var dock tvungen att avsluta filmandet eftersom den vita och randiga kissen höll på att ramla över kanten. Jag råkade kalla Mimmi för MammaMimmi dock, men hon är ju egentligen mormor. Filmen är väldigt mörk också. Dom ligger ju trots allt i en garderob.

Har försökt ta några fina bilder på dom också, men eftersom dom är så nya så vill inte mamma Bruno inte gå med på att jag lyfter undan dom. Hon protesterar mest när jag lyfter den vita, vilket inte är så konstigt. Den är lite mer ynklig än de andra två. Den var först ut, men hon ville inte riktigt ta hand om den så jag var tvungen att lyfta den till henne flera gånger. Men i slutändan så tog hon mot den och började tvätta den.

Och förresten så fick Herr Fahlander en väldigt fin digitalkamera i 25-års present av Herr Lasse. Som för övrigt gav mig två paket gitarrsträngar när jag var där och hälsade på. Han hade köpt ett gitarrställ också, fick jag veta i efterhand. Men eftersom Johan redan hade köpt ett så nämnde han inte det. Han är nog en av världens snällaste.

Annars så har den här dagen varit ganska jobbig. Det kom folk från Herr Fahlanders jobb och fikade. Jag har mest bara gråtit eftersom det blev lite för mycket för mig att hantera.

Nu ska jag fixa lite med bilderna vi knäppte på Zappo, Fröken Fahlanders hund som lekte i deras fantastiska stuga alldeles vid vattnet.




Inga kommentarer: