söndag 17 februari 2008

Pang i huvudet

Jag har haft alldeles för många dåliga dagar nu. Dom slutar ju aldrig! Dom bara fortsätter slå mig i huvudet varje morgon. Gång på gång. Ofta så känns det så bra, då känns det som att det värsta är borta och att jag kommer orka att göra någonting idag. Men det blir aldrig så. Det bara fortsätter och fortsätter. Jag undrar om jag ska ringa till psyk? Fast jag vet ju att jag måste vilja ta livet innan jag får hjälp, så jag antar att det inte är lönt.

Är hos Johan nu, funderar på att snart ta och röra mig in mot stan för att lämna hans betalkort till honom och sen åka hem. Åka hem och gråta. Gråta, gråta och gråta. Ingenting spela riktigt någon roll idag. Jag utgår mest bara ifrån att det kommer att gå åt helvete så jag slipper bli besviken.

Det skulle vara så grymt skönt att få flytta ut ur lägenheten nu. Prick NU. Eller, kanske nästa månad. Så jag slipper betala den där jävla hyran mer. Jag hatar den. Mest av allt. Nu när jag kommer att flytta in här kommer jag ju få pengar över varje månad. Det känns overkligt. Jag blir så lycklig! Det kommer att bli alldeles, alldeles underbart.

Solen lyser ute och jag lyssnar på Melee, jag hoppas så mycket att det här blir en bra dag. Jag vill spela biljard! Det är min nya grej förresten, biljard. Biljard är roligt och gör mig glad.

Nu tror jag att jag ska laga mat och sen gå till stan. Heja Martina.

Inga kommentarer: