onsdag 6 februari 2008

Skitdag i högsta klass 2

Jag gillar inte den här dagen. Den är dålig, dålig, dålig och värdelös. Allt har bara gått helt fel och jag är så trött. En lista på allt som är fel idag:

1. Jag har äckliga utslag i ansiktet.
2. Katten vill ha kattsnorre och skriker konstant.
3. Det är ångest i varje hörn.
4. Katten som vill ha kattsnorre tycker att det är en smart idé att kissa på diverse ställen. Ni som vet hur det luktar.. ni förstår. Det är den äckligaste doften just nu.
5. Min finaste väska håller på att gå sönder. Jag måste köpa en ny.
6. Jag har tappat bort mina hörlurar. Jag måste köpa nya.
7. Jag glömde mina icke-nerpissade-vantar på bussen. Jag hatar mig själv.
8. Jag glömde mina mediciner hemma när jag åkte till Övik, så jag tog ingen medicin alls över helgen. Det var dåligt. Kanske därför jag inte orkar kliva upp på morgonen.

Jag orkar inte ens fortsätta lista upp allt dåligt. Jag får ångest. Jag vill bara att det ska sluta. NU.


Helgen var för övrigt fantastisk. Alldeles, alldeles underbar. Det är så vackert och mäktigt att se ren, skär kärlek stå framför en. Att den sen lovar att vara evig och att om den börjar tyna bort eller om det börjar gå tungt, så ska man kämpa med näbbar och klor för att den aldrig ska försvinna. Sen när man som bevittnar detta löfte vet att det aldrig kommer att ta slut. Att den alltid kommer att finnas där, då du min gode kamrat, då känns det som att hjärtat ska slitas ur kroppen på en för att det är så lyckligt.

Och Vilmer var där också. Det var mycket trevligt. Det var ett tag sen jag träffade pojkvaskern.




Jag kommer inte att överleva länge till om jag inte få spoona. Jag har spoon-abstinens. Jag vill krypa ner under fluffet och spoona tills jag får liggsår som blir infekterad utan att det gör ont och sen att jag dör av blodförgiftning alldeles lycklig. Lycklig, lycklig.

Inga kommentarer: