måndag 7 december 2009

Medicin

Idag fick jag stanna hemma. Dels för att jag fortfarande känner mig lite krasslig, men det är så lite att jag egentligen skulle ha kunnat fara. Den största och egentliga anledningen är att jag inte har fått min medicin. Jag pratade med Emma i Torsdags men har fortfarande inte fått något recept. Och idag är hon ledig, så jag har fått ringa runt lite men det borde lösa sig nu.

Den här medicinen gör mig sjuk. Jag äter så hög dos och så fort jag rubbar på den så blir jag jättesjuk. Jag vinglar, mår vansinnigt illa, känner mig overklig och mår riktigt, riktigt dåligt. Det är nästan att jag inte kan stå upp ett längre tag. Helt värdelöst!

Men jag hade några mg hemma från ett gammalt uttag som jag har haft liggandes ett bra dag. Jag ska ta 300 mg och jag hade tre 25 mg tabletter. Men om jag inte hade haft dom så skulle jag nog inte stå upp.

Jag är helt vansinnigt trött. Nu är mitt största projekt att lyckas få medicinerna utskrivna, vingla iväg till apoteket och gärna orka kila iväg till ålidhem för att hämta ut mitt paket som har legat där alldeles för länge.

Inga kommentarer: