onsdag 21 maj 2008

Magen

Det blir ingen igångsättning för systeryster idag utan vi får allt vänta några dagar till. Det känns otroligt spännande och jag är så otroligt glad, mest för deras skull och självklart för oss andra som står bredvid och hejar på. Dom är makalösa människor och dom visar verkligen hur mycket man kan klara om man älskar varandra. Att förlora sitt barn måste vara det värsta som kan hända och att dom fixade det och har lärt sig hantera den sorgen på ett förnuftigt sett, är så imponerande att det inte finns ord.

Annars så har jag fastnat idag. Igen. Det är så frustrerande med dagar då jag bara stannar upp och inte orkar saker. Det är så jobbigt att inte kunna göra det man planerat. Är jag bara lat? -Nej, det är jag inte. Det är nog lätt att folk tänker så men tro mig, om jag skulle orka med att stå ut med den ångest det innebär att komma utanför dörren så skulle jag redan ha sprungit flera mil. Det är svårt för folk att förstå hur ångest kan påverka en rent fysiskt, så jag låter det bara vara.

Jag köpte ett paket cigaretter igår. Jag har nog börjat bli smårökare igen. Jag har rökt alldeles för mycket för att jag ska kunna kalla mig själv för 'feströkare' eller liknande. Jag röker sporadiskt, men jag röker.






Pelle har kräkts och bajsat på golvet. Lösbajs på våran nya matta. Det kändes väldigt tråkigt. Väldigt, väldigt tråkigt. Eller så är det Bruno, men jag har väldigt svårt för att föreställa mig det. Pelle har alltid haft problem med magen, ända sen han kom till oss. Han hade ju varit på rymmen nån månad eller tre, så det är inte så konstigt att magen blir lite fucked up.


Jag måste även få uppdatera Brunkans storlek på magen.


Jämför den här bilden:




Med den här:



De här bilderna är ändå lite ouppdaterade, mest bara för att jag inte orkar leta reda på henne för att knäppa en ny. Vi har möbler, flyttkartonger och böcker överallt eftersom vi äntligen har lyckats orka flytta alla mina möbler hit.

Äh. Jag vet inte ens vad jag vill med det här inlägget. Jag har bara tråkigt.

Inga kommentarer: