torsdag 3 juli 2008

Jag sov länge idag. Lugn sömn hela natten och jag kände mig utvilad när jag vaknade. Varje gång jag har vaknat så ligger jag alltid kvar i sängen en stund, kanske fem till tio minuter, och lägger upp min planering för dagen. Vad jag måste göra och hur det ska göras och den senaste tiden har jag alltid fått sån ångest att jag måste dra täcket över huvudet och gråta litegrann. Jag kommer alltid på något jobbigt. Att jag måste ringa ett viktigt samtal för att någonting har strulat till sig lite, jag måste städa något som känns jättejobbigt, att jag måste fylla i papper som jag inte riktigt förstår (Försäkringskassan har dom mest kluriga pappererna i världen) och framförallt: att människor ska bli arga på mig för att jag gör något viktigt fel. Jag föreställer mig diverse scenarion om att folk kommer hata mig och säga åt mig på skarpen och döda mig. Varför gör jag så? Försäkringskassan kan inte slänga ut mig ur systemet. Folk hjälper mig, framförallt Johan, om det är något som känns sådär jobbigt att jag nästan inte kan andas. Han styr upp det hela och förklarar att det inte är hela världen om något är fel och förklarar att jag måste tänka logiskt. Och varje gång funkar det. Varenda gång så kan jag börja tänka logiskt och strukturera upp dagens bekymmer. Imorse kom jag inte på något.

Jag måste fixa med Försäkringskassan idag. Bostadstillägg och hitta en blankett där jag kan fylla i min framtida aktivitet med att träna på gym. Min kontakt på Försäkringskassan "om är på semester) brukar alltid säga att vi kan fylla i alla papper tillsammans, men eftersom det är bra övning för mig att ta tag i saker (uppenbarligen är jag ju helt värdelöst på det) så har jag tackat nej och hon hjälper mig om jag ringer och berättar om hur jobbigt det känns.

Dom har bytt ut alla papper på Försäkringskassan nu och jag måste fylla i en ny blankett om mitt gymtränande, så nu vet jag inte riktigt hur man gör. Så idag måste jag gå till Försäkringskassan och be om hjälp. Var där för några dagar sen men gick därifrån, för det var 11 stycken framför mig i kön. För att dom har bytt system. Fuckers.

Men eftersom jag har en bra dag så ska jag försöka fixa det själv.

Fan, det slog mig nu hur värdelös jag är. Jag kan inte ens fylla i papper själv utan att börja gråta om något går fel i mitt system. Haha.

Nu börjar jag bli yr igen och borde gå iväg in till stan innan jag tippar omkull.

Inga kommentarer: