söndag 13 juli 2008

Utvecklingsstörd

Jag har sett på Family Guy hela kvällen. Absolut hela. Jag har sett alla säsonger TVÅ gånger och alldeles nyss såg jag på filmen. Självklart såg jag inte alla avsnitt ikväll, utan jag har haft Family Guy-marathon tidigare också.

Annars så har jag varit på stan tidigare idag och köpt ett litet block och en liten penna som jag satt på nyckelknippan där jag har en liten "mobilväska" där jag har min mobil och mina viktigaste kort. Jag har tappat minnet. Helt seriöst. Jag kan säga att jag ska ta ett bad, för att fem minuter senare informera om att jag ska ta en dusch och har helt glömt bort mitt bad. Eller så frågar jag Johan flera gånger om dagen om när han börjar jobba. Så nu har jag ett litet block där jag skriver ner dom viktigaste sakerna. Vars jag kan ha lagt viktiga papper, speciella tider jag borde komma ihåg och liknande. Jag känner mig lite utvecklingsstörd, och jag ser nog ut som att jag är det när jag går runt med min lilla samling på bröstet. Penna, papper, nycklar och min lilla "väska". Annars tappar jag bort allting. Alltihopa. Annars så måste jag lägga dom viktigaste sakerna Precis på samma ställe varje gång, men ändå så kan jag glömma vars jag lagt dom några minuter senare. Och jag skojar inte med er. Det är faktiskt skitläskigt. Att säga samma sak flera gånger och glömma bort det varje gång.. jag hänger inte riktigt med.

Idag har varit en extra dålig dag med minnet, därför kände jag mig tvungen att köpa mitt block och min penna. Det är svårt att veta vilka saker jag ska skriva upp, så jag försöker mest bara få med det mest väsentliga. När Johan ska jobba, vars jag har lagt mina papper, vilka samtal jag måste ringa.. Men det är egentligen dom små sakerna som gör det lite jobbigt. Att säga att man ska göra någonting för att en stund senare göra en helt annan sak.

"-Jag ska ta ett bad senare!"

..några minuter senare..

"Jag tar min dusch nu!"

Eller en klassiker:


"-När börjar du jobba imorgon?
Johan: Jag är ledig imorgon, det har jag sagt flera gånger idag! Sluta fråga!
-Men när börjar du?"

..några minuter senare..

"-Du, hur jobbar du imorgon..?"

Och jag driver inte med er. Det är ju skitläskigt! Men nu har jag skrivit i mitt lilla block att Johan INTE jobbar imorgon. Och att jag HAR beställt böcker idag som kommer till veckan. Och att jag HAR tagit min medicin idag. Och att vi var på stan idag och jag hämtade ut mina Xanor. Jag hade också skrivit något konstigt ord som jag inte ser vad det står, men det liknar "mysmurra".. jag vet inte. Jag förstår ingenting.

Nu känns det som att jorden lutar och jag kommer inte ihåg att berätta om att jag kräktes ikväll och orkar inte läsa igenom inlägget. Och om jag redan har sagt det, så säger jag det igen: jag kommer att få pengar retroaktivt från Försäkringskassan. Det känns trevligt, för då kan jag äntligen betala tillbaka min skuld till Johan som jag SKA betala tillbaka, för det känns otrevligt att vara skyldig någon någonting. Eller så kommer vi att beställa en TV, vilket vi måste för den vi har vill inte funka mer. Då kommer Johan att stå som ensam ägare på den, eftersom jag ändå är skyldig honom pengar.

Jag luktar kräk i munnen och jag undrar om jag kanske har kräkts två gånger ikväll. Jag mår inte bra av min medicinökning. Blablaaa.

Nu ska jag nog gå och försöka luta mig upp mot höger, för jorden är vänd ner mot vänster. (Och nej, jag lovar: Jag är absolut inte på något sätt hög. Jag mår mest konstigt. Jävla mediciner!)

Och jag kommer att få pengar från Försäkringskassan!

Inga kommentarer: