onsdag 9 juli 2008

Mamma!

Jag har blivit sämst i världen på att blogga nuförtiden. Jag har haft semester och mest inte haft något att uppdatera om. Förutom att vädret suger och jag mest tittar på film. Och kattungarna har kommit hit! Det är helt makalöst hur söta dom är. Jag ska försöka ta lite bilder sen och visa. Hjärtat smälter när man ser dom och gosar med dom. Idag fick jag skrapa (!!) bort bajs ur Nikkys prutthål. Det var otrevligt. Jag fick bajs under naglarna och fick tvätta händerna länge för att få bort det. Men det slog mig att jag inte är vidare pryd av mig. Det var mest bara att jag var tvungen att skrapa bort det som gjorde att det kändes lite obekvämt. Hon är nog lite dålig i magen tror jag bestämt. Måste hålla koll på det, för hon pep en massa när hon skulle bajsa och grävde hål överallt. Hon har nog fått det från Bruno, för hon hade också problem i magen när hon var liten.

Jag har inte tagit tag i min ansökan om bostadstillägg. Det är så svårt! Alla papper som ska med och allt strul med vårat kontrakt har gjort att jag helt enkelt lagt det åt sidan. Men imorgon ska jag nog ta tag i det, jag har planerat in det. Jag ska gå in till stan och kopiera alla Johans papper som måste med. Och hämta nya ansökningar, för jag har förstört dom jag tog förra gången jag försökte söka. Dels skrev jag fel på dom eller så förstörde jag dom bara. Jävla skitpapper. Fast när jag ringde till Försäkringskassan och berättade med darrande röst att jag inte förstod hur jag skulle göra så fick jag prata med en snäll tant. Jag börjar nästan alltid gråta när jag ska prata med dom, för jag blir så nervös och får sån ångest att jag inte vet hur jag ska bete mig. Förra gången det var strul med bostadtillägget så ringde jag och grät. Jag visste inte vad jag skulle göra och jag fick panik. Då fick jag prata med en snäll tant också. Som förstod och förklarade. Dom har väl inget annat val antar jag än att vara snäll mot någon som ringer och gråter i telefonen. När jag väl har fixat med ansökningen så kommer jag att få pengar, det känns schysst, för vi behöver en ny TV.

Snart kommer Malin hit! Vi ska se på Torsk på Tallinn och kramas med kattungarna. Jag måste nog duscha innan hon kommer, för jag tror jag luktar illa.

Imorgon ska jag och Jenny på Rusta och jag ska köpa två stycken luftrensare, för Johan har börjat få ordentliga problem med allergin. Jag dammsög hela lägenheten igår också. Precis allt katthår måste bort och vi måste vädra mycket. Jag tror att den där Kato-katten som bott här i några dagar har gjort det värre, för han är långhårig. Eller, jag hoppas det iallafall, för annars vet jag inte vad som händer. Fast det vet jag egentligen, men det vågar jag inte tänka på.


Som ni kan se så har jag lagt upp en video och den är tillägnad min Mamma, som jag vet läser det jag skriver. Det är en av hennes favoritlåtar. Ljudet är helt jättekonstigt på min dator, det svajar så mycket att man skrattar, så jag hoppas att det inte är det på din.

Så, nu har jag berättat och erkänt offentligt att jag är en mammagris.


Jag saknar dig Mamma och älskar dig mest av allt på hela jorden!




Inga kommentarer: