tisdag 18 mars 2008

Bajsrensar-fabriken

Det har varit ganska många dåliga dagar nu. Mitt självförtroende är som bortblåst. Jag kan nästan inte ens titta på mig själv i spegeln. Jag får sån panik. Jag kommer aldrig någonsin bli lika snygg som jag planerat. Synd. Väldigt synd.

Nåväl, till något roligare: Jag var på studiebesök på reningsverket igår. Vi skulle samlas 08.15 på skolgården och jag var laddad till tänderna. Klev upp klockan sju för att vara säker på att hinna både äta frukost och ladda lite. Allt är så påfrestande nuförtiden. Jag hade bestämt mig för att börja gå klockan tio i sju, så tjugo i sju var jag klar. Smarta jag tänkte att dessa tio minuter kan ju spenderas framför pianot och gitarren. Det var en dum idé. Nästa gång jag kollade på klockan var den 3 minuter över. Inte vidare lyckat, eftersom det tar lite över en kvart att gå till stan. Så jag slängde på mig mina kläder och strulade en massa med att hitta nycklar och börs och annan skit. När jag kom ut från trapphuset så var klockan 6 minuter över. Sen sprang jag. Fort som satan. Det gjorde lite ont i vänstra fot, men det kände jag nästan inte ens. Jag kom fram 13 minuter över. Tur att jag har börjat träna på gymmet, annars skulle jag aldrig någonsin ha hunnit. När jag kom hem från bajsrensar-frabriken och tog av mig skorna så var min vänstra fot nerkletad med blod. Jag är en hårding.

Jag hade tänkt att simma idag. Och plugga. Jag måste göra det. Annars får jag bara ännu mer ångest över att jag är så misslyckad att jag inte kommer kunna göra det. Ju mer jag drar mig för att göra någonting i den stilen, desto svårare blir det. Det brukar sluta med att jag ligger blickstilla i sängen i flera dagar och gråter utan att kunna göra någonting. Så idag måste det ske, annars blir det inte av på flera dagar.

Vi har fått ett virus på datorn som förstör mitt liv. Jag får panik av alla rutor som ploppar upp från intet och skrämmer livet ur mig. "System alert!" Blah. Men väldigt snälla Jonas kom förbi igår efter mitt mycket hysteriska samtal som han fick på jobbet. Han fixade och lagade. Det var helt fantastiskt snäll. Sånt gör mig glad. Tänk att det fortfarande finns snälla människor! Så himla trevligt.

Sanna ringde idag. Hon frågade om jag kunde spela nån gång i mitten av April, jag kommer inte riktigt ihåg vilket datum just nu. På ett dop, det blir nog trevligt. Sanna är trevlig och snäll och det var längesen vi träffades, så det kan inte bli annat än trevligt.

Nu borde jag verkligen fara och simma. Buhu så jobbigt.

Inga kommentarer: