måndag 10 mars 2008

slemsug är nog det äckligaste ordet

Nu är det bestämt! Bruno ska få gå på fuckdate och få kisseungar i magen! Jag har överlagt det hela med både Mimmi och Johan och det är klappat och klart. Mimmi och jag är nog mest exalterade (Mimmi skulle lungt, utan tvekan bo här nån vecka eller två när det är beräknat att hon ska föda) och nu ska jag läsa på som fan om det här med förlossningen. Har läst litegrann och det låter väldigt läskigt. Man måste ha en massa saker förberedda. Massor. Slemsug, Slem, Värmeflaska, Handdukar.. allt måste man ha. Man måste ha en veterinär man kan ringa till om det blir fel och man måste sitta och titta på hela spektaklet. Eftersom det är första gången bruno får bebisar så kommer hon antagligen vilja ha någon med sig. Fan, både jag och mimmi kommer att få blödande magsår på en gång. Johan är inte riktigt lika exalterad, men han är ju inte direkt negativt inställd om man säger så. Han tycker nog mest att det ska bli roligt och är inte riktigt hysteriska som mig och Mimmi. Men han är ju pappa till bruno så han måste också vara med. Men först: fuckdate! Johans chef Danne och hans brud Bella har en jättefin långhårig katt som liknar en norsk skogskatt och är typ blågrå som inte är kastrerad. Jag är kär i den.

Och ÅÅÅH vad jag måste chilla nu. Men jag blir bara så exalterad och glad, brunöga ska bli mamma!


Well, annars så är det här en ganska dålig dag. Jag behövde nog det här för att få bli lite glad. Snart kommer Johan hem och han ska ta med sig mat. Det blir bra. Mycket bra.

Over and out

Inga kommentarer: