torsdag 20 mars 2008

"jag kan bryta handleden av dig vilken sekund som helst!"

Idag är en relativt bra dag i jämförelse med dom senaste dagarna. Jag var i skolan och förstod saker, jag simmade, jag åt en ordentlig middag, sov en stund, städade och sen pluggade jag en stund. Jag är nöjd.

Jag har glömt bort att det är påsk nu. Det är skärtorsdag idag. Jag fattar ingenting. Vad innebär det egentligen? Ska man äta godis nu? Jag önskar att jag var i Övik och var med Mamma. Hon kan saker och vet hur man ska bete sig vid 'högtider'. Jag saknar henne.

Jag tror att jag börjar få vänner i klassen igen. Dom tyckte inte riktigt om mig ett tag sen, vilket jag inte klandrar dom för, jag kan vara väldigt vass i munnen när det vill sig. Det är lätt hänt för mig att jag råkar hojta ut förbannelser över alla som är där eftersom dom inte förstår hur motsägelsefullt allt är. Nåväl, jag har fått en vän som heter Niklas. Han är snäll och lite poppig sådär. Jag tror att han tycker att jag är lite läskig eftersom vi pratade om något och helt plötsligt så kom jag på mig själv att förklara hur man kan bryta handleden av någon. Men jag tror det gick bra ändå. Ibrahim är också min kompis, men jag är lite rädd för honom. Han är ganska ivrig vid labbar och sånt och bara säger 'det här förstår du Martina! Du gör det!' när jag inte gör det. Det gör mig stressad.

Jag är sugen på att gå och lägga mig. Det skulle vara trevligt att få sova nu. Jag är nöjd med den här dagen, men vilken sekund som helst kan allting ställa sig uppochner och det bara blir skit av alltihopa. Det vill jag inte. Jag vill vara nöjd och glad. Ska kanske se på någon film. Det blir bra.


PS: jag hämtade ut min medicin idag, den kostar över 2000 svenska riksdaler. Det är intressant att mediciner som hjälper mot saker som man oftast är sjukskriven för kostar multum. Hur ska man ha råd med sånt när man som jag lever på 4000 kronor? DS

Inga kommentarer: