måndag 10 mars 2008

dåliga dåliga dåliga dagen

Okej. Nu är det dåligt. På riktigt.

Det har bara regnat hela dagen. Regn, regn och regn. Det regnar hela tiden i Umeå. Eller, inte hela tiden förstås, men alldeles för mycket. Det är bara slask. Jag saknar Sunnersta och mycket snö. Jag har alldeles för mycket att göra. Jag borde verkligen inte sitta här och beklaga mig. Jag borde inte fundera på att sova. Jag måste plugga. Mycket. I flera timmar helst. Jag kan fortfarande ingenting om kemi. Kemi är typ det viktigaste i den här jävla förbannade skitkursen. Jag hatar den. Och jag hatar läraren! Hon är ett mongo som vill framställas som 'cool' och häftig genom att svära under föreläsningarna. "Och den här atomen vill ju jävligt gärna binda ihop sig med den här atomen" Jättecoolt. Sen tycker alla dumskallar i klassen att hon är ju bara såå himla festlig den där läraren och oj så bra hon är! Hon ger oss ledigt för att vi ska få chilla och då ba åååh. CP.

Idag har varit en såndär dag då jag bara har suttit. Jag har inte orkat röra mig alls och inte orkat tänka. Inte lyckats göra någonting av det jag egentligen skulle ha gjort. Bara tänkt på hur jävla värdelöst allting känns. Jag känner mig bara så himla.. uppgiven. Det är så frustrerande att kämpa och kämpa men aldrig komma fram och veta att man aldrig kommer att göra det heller. Att ångesten aldrig kommer att försvinna. Den kommer att hänga kvar där, hur snabbt jag än springer. Jag blir helt galen.

Jag lyckades ta mig till Ersboda efter mycket om och men och packa en väska med kläder för att ta hit. Det regnade, var slaskigt och kändes helt otroligt drygt. Det kändes som när man går i vatten och det går så trögt. Man kommer aldrig riktigt någonstans. Jag missade bussen som går till Tegs centrum vilket inntebar att jag var tvungen att åka en buss som stannade mycket längre bort och det ledde såklart till att jag var tvungen att gå med den tunga, tunga väskan på den mycket slaskiga gatan som gjort att mina skor blev helt genomsura och jag frös.

JAG HATAR DEN HÄR DAGEN!


Ta bara hand om mig och fingra i mitt hår och mjukas och lova att allt kommer att bli bra i slutändan.

Inga kommentarer: