måndag 2 november 2009

Dag 1

Jag har gått min första dag på praktiken idag. Det var trevligt, men inte så spännande. Hela dagen har varit snuskigt lugn och jag har fått träffa tre brukare. Men jag trivs nog ganska bra. Snälla människor som jobbar där, inte så många anställda.

Det är som en hemtjänst fast för psykiskt sjuka. En del behöver mer hjälp, en del mindre. Ibland är det bara 'titt-besök' där man helt enkelt går dit och kollar så att allt är bra. Frågar hur det står till och om det har hänt något spännande under dagen.

Fast jag har inte fått interagera med så många idag. Eller, nästan ingen. En kille med schizofreni ville bara att vi skulle gå därifrån och en tant som skulle väckas var morgonsur och ville inte veta av en.

Men dagen har varit trevlig och jag är väldigt nöjd över min första dag. Det här kommer att gå bra.

Inga kommentarer: