måndag 23 november 2009

Operation

Jag har påbörjat ett projekt som går under namnet: Hitta-ställe-åt-saker-som-inte-får-plats-någonstans-men-som-ändå-måste-stoppas-undan-för-jag-vill-inte-att-dom-ska-stå-på-golvet-och-ta-upp-halva-lägenheten.

Det är nästintill omöjligt att hitta någon plats för dom här sakerna, för det finns ingen. Nu kör jag på min backup och knölar in dom ovanför våra skåp. Det är saker som vi inte använder så ofta, men som inte kan stoppas in i förrådet för då måste vi gå ut och strula nästa gång vi behöver använda resväska eller luftmadrass som exempel. Johan måste använda dom sakerna ovanligt ofta när han far iväg på tävlingar och träningar och sånt. Dom tar mycket plats i en lägenhet som är på 50 kvm.

Imorgon så börjar jag 07.30 och slutar 15.00 och jag är inte ett dugg laddad. Jag vill fortsätta vara ledig och bara strunta i det, men när jag väl kommit dit så känns det nog bättre. Jag är där Tisdag och Onsdag, ledig Torsdag, Fredag och sen är jag där Lördag, Söndag. Ser faktiskt fram emot att vara där på helgen, då händer det mer roliga saker än att koka gröt, väcka folk och dela ut luncher.

Och Johan ska opereras imorgon! Jag vet inte om jag har nämnt det tidigare, men han har en liten, liten spricka längst ner på tummen. Han har haft ont ett tag och bestämde sig för att kolla upp det när han ändå skulle ordna ett nytt recept för astma-mockajängen. Problemet med den här lilla, lilla sprickan är att den sitter där det är riktigt dålig blodgenomströmning så måste han ha en plastskena i tre månader. I morse så bestämdes det att han skulle ha en skruv där för att kunna läka snabbare och bättre. Så imorgon opereras han. Stackars liten.

Äh. Jag har inte så mycket att säga. En enkel söndasuppdatering.

Inga kommentarer: