söndag 8 november 2009

Söndag/Måndagsångest

Heter det måndagsångest eller söndagsångest när man har ångest inför måndag? Man har ju ångesten på söndag, men inför något som är på måndagen.

I vilket fall så känner jag mig redan stressad över imorgon. Jag är nog inte gjord för heldagar. Från 07.30 till 17.00 ska jag befinna mig på arbetsplatsen. Men jag vet att jag kommer att fixa det. Jag har samma tider måndag, tisdag och onsdag, sen är jag ledig och åker ner till övik för firande av kära moder på 50-års dagen.

Igår for vi till Tore och Sofie och spelade super mario på deras wii. Det var vansinnigt roligt, fast jag var så himla trött. Och när jag är trött så hänger jag inte riktigt med och förstod inte riktigt deras skämt som är snabba ordskämt. Det är som att hjärnan blir långsammare och jag fattar ingenting. Det gick jättesnabbt att köra och större delen av tiden så känns det som att jag bara gasade mot en vägg.

Hur orkar man göra saker på helgerna efter man har varit igång en vecka? Jag är ju ovan, men jag förstår verkligen inte. Hur i hela friden orkar man jobba heltid alla vardagar, vara ledig två dagar och sen börja om? Jag kommer att gå i ide när jag är ledig och bara sova i hundra år.

Det känns så just nu iaf. Men det är nog för att jag är vansinnigt trött idag. Gick och la mig alldeles försent och vaknade därför försent. Klockan är ju redan tjugo över ett för fasen!

Dags att vakna till nu. Ta en huvudvärkstablett, gnugga axeln och gå och handla. Och börja ladda inför imorgon! Bring it on!

I'M AWESOME!!

Inga kommentarer: