onsdag 17 februari 2010

..

Jag har saker att plugga. Vi har prov för hela kursen på Fredag och jag har på riktigt inte läst någonting. Inte en enda mening. Vi har ju haft våra gruppredovisningar, men jag har bara läst på lite lätt innan någon av dom. Jag har ingen aning om vad den här kursen handlar om.

Men jag kan inte. Jag har inte kört fast, jag kör åt fel håll.

Så nu sitter jag här med ångest upp över öronen, oförmögen att komma någonstans. Jag måste på affären också.

Förbannelse! Jag blir så frustrerad att det vibrerar i kroppen. Jag klättrar på väggarna, går från en sak till en annan utan att göra något alls. Sätter mig vid pianot, kliver upp. Tar upp gitarren, lägger ner den igen. Öppnar boken, stänger den.

DET HÄR KOMMER ATT TA DÖD PÅ MIG!

1 kommentar:

mamma sa...

Ånej, det kommer det inte, även om det känns så just nu. Du kommer att överleva och komma ur det här starkare, tuffare och snyggare än nånsin. Håll ut, hjärtebarn!