måndag 8 juni 2009

Läkare

Idag fick jag träffa läkaren! Det var ett lyckat möte med en duktig läkare som var vänligt trevlig. Det ska sättas in en ny medicin, concerta, och dras ned på Lamictal. Innan jag får börja med detta så måste jag göra en magnetröntgen på hjärnan och ta lever/blodprover, så det kommer att ta typ tre veckor innan jag får börja göra ändringarna. Men det känns bra att det kommer att hända något. Jag börjar på den lägsta dosen och sen så ökar vi tills det känns bra. Samtidigt som min Lamictal dras ner.

Lamictalen kommer att vara ett helvete att dra ner på. Om jag har glömt att ta en tablett så blir jag rent fysiskt sjuk och kommer inte upp ur sängen, bokstavligen talat. Jag mår helt vidrigt dåligt. Jag hoppas att dom biverkningarna släpper snabbt. Dom är dessutom mina mediciner för stämningsstabiliserande, så jag kommer antagligen att vara ett monster under tiden. Trevligt.

Jag känner mig nedstämd. Jag vet inte riktigt varför. Jag har legat och sugit åt mig sol på balkongen, städat, lagat mat, betalat räkningar, vilat, duschat.. jag har gjort allt man egentligen ska göra på en dag. Som en robot har jag gått omkring och gjort saker som ska göras.

Nä. Jag har nog egentligen inget mer att säga. Jag väntar på att få och gå och lägga mig och väntar på en ny dag. Imorgon kanske jag orkar gå och träna.

Inga kommentarer: