söndag 18 oktober 2009

Gammal 2

Vad är det för grej med att spela musik jättehögt? Jag förstår inte riktigt.

Visst, det är schysst att pumpa igång någon låt ibland för att sjunga och dansa, men vad fyller hög musik för funktion på en fest? Jag blir jättestressad om folk spelar hög musik medan man pratar, jag fixar det inte. Nuförtiden är det första jag gör när jag ska åka bil är att sänka volymen om den är för hög. Jag förstår inte vitsen med att halvt skrika när man pratar med varandra.

Dom lyssnade på hög musik i vårat hus igår kväll då jag skulle sova. Klockan var runt tio, så jag har ingen rätt att klaga. Så först blev jag sådär irriterad man blir när folk pumpar igång hög musik precis när man ska sova men sen så släppte jag det, för klockan var ju ändå bara tio. Som tur var så spelade dom inte så länge. Men det fick mig bara att fundera lite.

Hör ni hur gammal jag har blivit? Jag blir irriterad på för hög musik och går och lägger mig klockan tio på en lördagskväll för att ha vänt ordning på dom tre timmar jag har vridit framåt innan måndag. Herregud!

2 kommentarer:

mamma sa...

Inte gammal, gumman, utan vuxen!

kayarina sa...

det finns ingen gräns för hur länge man får spela hög musik. man ska inte störa. så har jag förstått det när jag pratat med de som har hand om sådana grejer.