måndag 5 oktober 2009

Skola

Hela förmiddagen har gått till att prata om schizofreni. Igen. Jag vet inte hur många timmar han har pratat på om schizofreni. Jag satt större delen av tiden och bara iakttog honom, varför är han så engagerad i just den här sjukdomen? Lider någon i hans närhet av den? Han pratar och pratar, skriver snabbt på tavlan och ställer sig ofta i funderande ställning med handen under hakan och kollar på vad han har skrivit, om han har glömt något.

Intressant sjukdom, såklart. Men nån måtta får det väl ändå vara. Herregud!

Nåväl. Det mest intressanta som hände idag är att vi fick reda på vad som ska vara med på nästa prov och hur vi ska redovisa arbetet vi ska ha skrivit till nästa vecka. Jag börjar känna mig riktigt stressad, även fast jag är långt före än dom flesta i min klass. En del har inte ens valt vad dom ska skriva om. När han sen berättar att våran muntliga redovisning av arbetet ska vara på runt en timme så blir hela klassen förfärade. "Jag kan inte redovisa det muntligt, jag får sån ångest!"
"Jag har ju alltid haft ångestproblem, panikångest och sånt, så jag kan inte redovisa det muntligt."

Bah! Lyd reglerna, fuckers! Om man inte är tillräckligt förberedd får man bita det sura äpplet och ställa sig inför människor och inte ha något att säga. Det är bara bra med att ha en redovisning också, man kan inte smita undan.

Jag tror att jag har blivit en liten regelnörd. När vi skulle få veta vad vi hade fått för resultat på provet så blev det sådär flummigt och nån gick dit, kom tillbaka och då fick någon annan gå dit. Inget kösystem alltså. Det är helt värdelöst! Regel, kö och instruktioner är det hetaste just nu. Flummiga svar på viktiga frågor är helt vansinnigt dumt.

Inga kommentarer: