onsdag 28 oktober 2009

PANG!

Idag har varit en såndär konstig dag då jag bara har suttit och gjort absolut ingenting. Jag har inte fyllt någon funktion alls. Men jag bestämde mig för att gå på ica och handla lite yoghurt och frukt och sånt. Jag kom ut därifrån utan själ, för den har jag sålt till Halebop som äger den i 24 månader. Hur hände det här?

Dom luriga försäljare hade ställt upp sitt torn som alla desperat försöker att gå förbi utan att man ska fastna i deras klor. Jag kom inte undan.

"Har du Telia eller Halebop?"
- Ehm, jaa. Jag har nyss bytt till Halebop.
"Men då är det precis Dig vi vill prata med!
- Alltså, jag kom bara hit för att köpa yoghurt, jag har lite bråttom.
"Det här tar bara några minuter, kom så ska jag visa."

Sen var det kört. Det gick så snabbt och jag försökte gång på gång slippa undan med kommentarer som: "Jag kan inte ta sånahär beslut här och nu, jag måste få fundera på det. Jag måste prata med min sambo först. Min mamma sitter ute i bilen och väntar. Jag är sjuk, jag måste gå." You name it.

Men hon som kvävde mig var stenhård och blev nästan lite arg med jämna mellanrum då jag drog mina vita lögner, hon visste att jag ljög. Dum som jag är så sa jag att jag faktiskt håller på att leta efter en telefon och abonnemang på deras sida men inte bestämt mig än, utan måste fundera och räkna lite till på det. Hon slet upp en fräsig telefon och började prata om den. Jag förstod ingenting. När jag köpte min dator så fick lillebror hjälpa mig att välja ut, storebror följa med på affären.. jag klarar inte sånthär. Jag vet inte vad dom pratar om.

Till slut så sa jag att hon inte skulle vara så arg, jag ville bara inte. Jag orkar inte nu. "Men om jag inte skulle hjälpa dig med det här erbjudandet nu vore jag inte alls snäll, för det här gör att du sparar en massa pengar."

Så jag gav upp. Jag skrev på ett papper och ska få hem en telefon om två till tre veckor. 200:- i månaden första halvåret, sen börjar man betala för själva abonnemanget på 59:- med. Jag orkade inte och när hon sa att om jag inte var nöjd så kunde jag ångra mig och ringa till kundtjänst. Det blir min plan.

Fast samtidigt så har jag ju faktiskt letat efter en telefon, men att skriva upp sig på 24 månader är inget jag direkt gillar. Och jag vill ju ha Halebop.

Men PANG! Nu har jag sålt min själ till en läskig brud med för mycket smink på ica. Jag som bara ville ha laktosfri yoghurt och päron.

Inga kommentarer: