torsdag 29 oktober 2009

Herregud.

Klockan är bara kvart över ett och jag har gjort mer än vad jag har gjort sammanlagt under hela veckan. Känns det som.

Imorse så såg jag över mitt kontrakt efter attacken från översminkade bruden som stod mellan mig och min yoghurt. Det visade sig att samma telefon med samma abonnemang är ett halvår billigare ( 259 kr/månaden)om man beställer över internet. Jag skrev till Halebops kundtjänst där dom förklarade att det är billigare över internet då man slipper mellanhänder. Så jag ringde till Phone House, stod i telefonkö en halvtimme och sen var det klart. Undra hur många som har blivit blåsta på det här? Nu har hon tagit bort mitt abonnemang så jag kan göra ett nytt, likadant, och billigare.

Så, en varning till svenska folket: om du är lika dum som jag och lyckas med konsttricket att bli övertalad av en försäljare, kolla över det hela sen. Men från första början, prata inte med dom.

Jag önskar att jag bara hade gått därifrån. Bara säga: jag vill inte ha. Hejdå. Men jag är för väluppfostrad, så jag kan inte vara otrevlig eller oartig. Mina lama försök till flykt krossades totalt.

Herregud. Vilken slyna! Skitskalle! Förbannelse över henne.

Annars så har jag varit på stan och handlat det sista till min halloween-utstyrsel, skosnören och en subwaymacka till min karl. Jag lär ju äga på halloween. Johan hade tänkt att klä ut sig till Mario, men han är nog lite försent ute. Jag är i tid. Framförhållning deluxe.

Och jag har varit hos Emma. Det var lika trevligt, välbehövligt och bra som vanligt. Jag läser så mycket om terapi och behandlingar, jag kan alla trick för att klara mig i vardagen och jag klarar mig i allmänhet väldigt bra. Men lik förbannat så är det lika utvecklande att prata med henne i 45 minuter. Hon är bra. Jag gillar henne. Senare i månaden så ska jag få träffa en läkare för medicinutvärdering och ny ansökan till FK. Det blir nog bra i slutändan.

Well then. Over and out.

Inga kommentarer: