måndag 12 oktober 2009

Hur är det egentligen?

Hur är det med vaccinet mot influensan? Alla säger olika och vi har fått det här brevet i lådan från landstinget som säger att alla ska vaccinera sig. Inte bara för sin egen skull, utan mest för dom som riskerar att bli allvarligt sjuka.

När jag berättade det här för Johan, att vi måste gå och vaccinera oss, så fick jag svaret: Ja, jag tänker då inte vaccinera mig. Det är bara folk som har lätt att bli sjuka som ska göra det.

Men hur ska det här gå ihop när folk är tjurskalliga som åsnor som vägrar gå och vaccinera sig? Hela projektet går ju i stöpet om inte alla människor går och gör det.

Tydligen så är det såhär: Folk som riskerar att bli allvarligt sjuka av influensan och vårdpersonal kommer först i kön. Sen ska resten av alla människor göra det. Men som jag har förstått det så har inte alla fått den här informationen.

Ja. Jag tänker iaf gå och vaccinera mig. Även fast jag inte tycker om människor vidare mycket för tillfället så vill jag ju inte ta ihjäl dom.







Annars så har jag inte kommit igång med mitt pluggande än. Ångest deluxe.

Inga kommentarer: