måndag 5 januari 2009

Lägenheter

Idag ringde jag till Carina och samtalet var precis lika krystat som jag befarade att det skulle vara. Hon lät besviken och skamfylld, vilket jag inte alls klandrar henne för. Det var snarare den effekten jag ville ha när jag skällde ut henne som en galen chihuahua. Hon är en dålig kontaktperson och hon fyller ingen funktion i mitt liv, förutom att strula till det för mig förstås. Hennes uppgift är att hålla koll på mina mediciner, inget annat. Jag behöver inget annat från henne, för det ger mer att sätta sig och prata med min Pappa om psykologi än att prata med henne. Då är det illa. Så mitt samtal med henne var väldigt kort, men jag fick fram det jag ville och hon skulle fixa med medicinerna på en gång. Tack.

När jag tänker lite på det så kan jag lätt känna mig lite elak. Men hur skulle jag kunna lägga upp det på något annat sätt? Hon är inkompetent och strular bara till allt. Äh. Jag gjorde det som behövdes göra.

Jag känner mig inte så nedstämd idag. Jag har sovit bra, spenderade en trevlig kväll med Johan igår och gosade just med Bullen. Nu står jag inför valet att gå på en långpromenad eller att åka på gymmet. Hej I-lands problem! Fast jag måste gå och handla också, så det är nog lika bra att gå ut på en promenad. Lite friskluft kan ju vara bra också.

Ringde till Malin också, imorgon ska vi träffas. Jag ska stå utanför hennes dörr och knacka på tills hon öppnar alternativt vänta där tills hon kommer hem om hon är någon annanstans. Tro mig.

Har just ställt mig i kö på flera lägenheter. Både på Johans användare och min. Jag vill få flyttandet ur vägen, helst innan sommaren. Det är smart att båda två har användare på Bostaden. Johan har ett halvt år längre kötid än mig och man får bara ställa sig i kö för tre lägenheter i taget, så nu kan vi ställa oss i kö på sex lägenheter. Dom vi vill mest vill ha använder vi Johans användare för och lägenheter som vi kan tänka oss att ha ställer vi min för. Skitsmart. När/om vi skulle flytta tillbaka till Övik via Övikshem så har jag en användare som snart har stått i två år och eftersom det kommer att ta ett tag innan vi flyttar tillbaka kommer jag ha snuskigt mycket poäng så då kan vi i stort sett välja vilken lägenhet vi vill ha. Hur smart som helst.

Problemet med att hitta en lägenhet här i Umeå är att alla tvåor är för små och alla treor är för dyra. Och dom kan inte vara för långt från stan eftersom Johan ibland jobbar natt och då det inte går några bussar så måste han cykla. Han cyklar gärna, men att cykla 5 km hem från jobbet mitt i natten känns ju inte som någon höjdare.

Nä, nu blir det en promenad.

Inga kommentarer: