onsdag 21 januari 2009

Snabbt

Jag var vidrigt trött när jag for till skolan imorse. Hela förmiddagen var ett helvete. Jag tog mina mediciner alldeles för sent igår så dom verkade fortfarande. Jag trodde jag skulle dö. Jag drack två stycken RedBull men lyckades ändå inte riktigt vakna till. Vanligtvis så behöver jag dricka en för att vara speedad i flera timmar, men trots att jag druckit två inom loppet av nån timme så somnade jag när jag kom hem. Då är man trött, gott folk.

Tidigare idag ringde Carina. Eftersom jag nästintill har hotat henne för att hon ska ta kontakt och boka tid åt mig hos en läkare, så ringde hon nu och lät väldigt nervös. Stolt som en tupp så berättade hon att hon hade bokat en tid hos en läkare och satt mig på en väntelista för en utredning. Jag berömde henne, som man berömmer ett barn, men var grundligt besviken över att jag inte skulle få träffa en doktor förrän om en månad. Vilket antiklimax. Jag vill så gärna träffa en läkare så snart som möjligt för att få en remiss skickad till kirurgen, så att jag kan få göra bort skiten. Nu utökades min väntetid alldeles för länge och när jag räknar på det så har jag nog tur innan jag far ut på min andra praktik. Problemet är dock att om jag inte får göra det innan dess, så kan jag nog med största sannolikhet inte åka ut på den. Det känns riktigt surt att behöva vänta. Men det får jag lösa sen. Om det nu blir så att jag inte kan åka ut på praktiken så kan jag ju passa på att läsa kurser som komma skall och göra två praktiker i rad. Men besviken blev jag.

Idag ska jag hämta ut mitt paket med en plattång och locktång som jag beställde. Det känns spännande att ha en plattång men inte ha någon borste. Jag är så cool. Eftersom jag inte har kammat håret på ex antal veckor så börjar det bli riktigt struligt.

Annars så tror jag att det går riktigt bra för mig i kursen vi läser nu, otroligt nog. Vi har snart ett prov som känns helt klart överkomligt. Snart börjar två nya kurser och jag kommer att läsa på heltid igen. Det känns lite sådär. Jag hoppas att det inte blir lika jobbigt som det var förra terminen. Sjukvård och Människan socialt och kulturellt. Sjukvård är en kurs som jag verkligen inte ser framemot, men jag antar att det får funka.

Det går väldigt snabbt omkring mig. Skolan rusar fram med nya kurser, böcker och lärare och jag fattar inte hur jag kan hänga med.

Jag saknar friheten jag fick med piller.

Inga kommentarer: