fredag 4 september 2009

Bra regndag

Jag har ont i huvudet. När jag vaknade var jag tvungen att hålla handen för vänstra ögat för att det inte skulle ploppa ur. Men jag tog duktigt min medicin och en huvudvärkstablett och låg och drog mig i sängen. När jag vaknade till liv igen så hade huvudvärken nästan försvunnit och jag kände mig som en ny människa.

Den här dagen kommer att innehålla trevliga saker som att spendera lite quality time med Jenny för att hjälpa henne att färga hår och ikväll är det fest. Herregud. Jag har inte varit på fest på jag vet inte hur länge. Jag dricker ju inte alkohol längre efter jag blivit skrämd av resultat på lite lite dåliga levervärden, så jag har lite svårt att anpassa mig till sociala situationer. Jag har helt tappat mina skills när det kommer till att umgås.

Men det kommer att bli bra. Och trevligt!

Jag känner mig laddad inför den här dagen. Tänk vad snabbt en dag blir bättre om man bara bestämmer sig för det. Idag regnar det ute och jag har huvudvärk, men det får bli en bra dag ändå.

..jag måste plugga idag. Jag har en läxa att göra. Jag måste svara på frågorna och börja se över mitt kommande arbete om kognitiv terapi. Det är ett mörkt hål av ångest som ligger och väntar på mig.

Inga kommentarer: