onsdag 30 september 2009

Syster, hur fasen klarar du av det där?

Jag har försökt med yoga, för första gången i mitt liv. Ett fint pass med en människa med röst som får det att pirra i huvudet (jag vet inte om andra kan känna det, men en del människor gör att det pirrar i bakhuvudet när någon har en mysig röst). Fasen vad svårt det är! Jag är smidig som en full elefant och det där var den ultimata nybörjarfilmen. Vinglade runt och halkade när det var övningar där man skulle stå upp. Haha! Tur att jag var ensam hemma..

Idag har jag varit på långpromenad med Sofie som tog några timmar och nu är jag trött som en galning. Jag har tagit min medicin och ska lägga mig ganska snart. Imorgon är det viktigt möte på Försäkringskassan!

Nu ska jag nog tvinga Johan att massera mig med Zon, för jag har snuskigt ont i ryggen och huvudet. Den lilla fläcken bak på ryggen jag har haft ont i någon vecka eller två har spridit sig sakta men säkert upp mot huvudet och totalt dödat allt i sin väg. Jag har kletat på liniment flera kvällar i rad nu men när jag pratade med Sofie (som snart är utbildad läkare) så fick jag lära mig att liniment inte ger någonting egentligen. Så nu är det Zon som gäller. Först spikmatta, sen Zon med tillhörande massage och sen sömn. Over and out.