söndag 27 september 2009

Pink lady

I Fredags var jag till Mimmi för att hjälpa henne med håret. Jag är den okrönte mästaren när det kommer till att färga hår. Speciellt när man håller på med lite mer extrema färger än att färga några ljusbruna slingor i brunt hår. Det är långtråkigt. Men jädrar vad bra jag är på att bleka sönder hår! Det är min bästa skill.

Så jag skulle iväg och hjälpa Mimmi med att förnya sin rosa hårfärg eftersom hon hade fått utväxt. I slutändan så kom jag därifrån med lite rosa hår jag med. Det var ruskigt roligt och det föll sig helt naturligt att jag också skulle göra rosa i mitt hår. Jag hade ju ändå fått blond utväxt i mitt svarta hår och såg därför lite skallig ut. Så vi köpte blekmedel till mig med och blekte några centimeter för att sen göra dom rosa. Det är så himla fint!



Imorgon är det skola och jag funderar på att göra något så coolt som att ta med mig datorn till biblioteket och skriva på mitt arbete. Jag ligger efter i min oskrivna planering. Vi kanske får tillbaka våra prov också. Jag är så nervös! Om jag fick underkänt så vet jag inte vad jag gör.

OCH jag har slagit min lilltå. Jag lyckades smacka in den i vardagsrumsbordet och nu är den röd och svullen. Förbannelse!

Inga kommentarer: