tisdag 8 september 2009

Krig i tomteskogen!

Minns ni när man var liten och triggade igång varandra om något litet så att det sen blev jättestort? När jag var liten så var vi tre stycken i vårat "gäng" som bodde nära varandra. En gång så la jag och en av killarna en sten och slog in det som ett paket, la det utanför den andra killens dörr och plingade på. Sen sprang vi snabbt som vinden och gömde oss och detta triggade igång världens rabalder. Triangeldramat var dramatiskt och intensivt men gick över på någon timme eller två.

I alla dessa små grupper av vänner i tioårs-åldern så kan jag lova att det finns intriger utan dess like. Små i våra ögon, stora i deras.

Intriger börjar storma upp utan dess like och jag är helt förbluffad över hur en del människor hanterar problem. I våran ålder. Som vi alla vet så har jag ganska svårt för att släppa saker och är allmänt störd när det kommer till en del saker. Men här har vi alltså en människa som är VÄRRE än mig. Hur går det till? Det är helt magiskt.

Jag kan som inte riktigt formulera mig när det kommer till det här. Jag är fortfarande väldigt, väldigt förvånad. Denna lilla händelse var helt klart ett startskott för ett krig som legat under ytan i flera månader nu och bara pyrt, samlat kraft och eskalerat. Nu känns det som att det är ett riktigt krig. Folk tar ställning, väljer sida och laddar krafterna. Något så banalt som att avsluta en vän-relation på facebook har helt tappat proportion och det är bara löjligt alltihop. Jättelöjligt. Skrattretande löjligt! Men, det hindrar inte det faktum att det har börjat och jag hakar på, såklart!

IT'S SO ON!


Nästa gång jag skriver kommer jag inte att vara en igångtriggad tioåring som är upprymd och aningens tillfredsställd över att det är en riktig catfight på gång.

Inga kommentarer: