måndag 18 januari 2010

..

Har ni känt den där känslan av att stå still men allting rör sig ändå? Hela jorden snurrar vidare, allt går vidare, alla människor rör på sig.

Jag går omkring, andas och lever. Men det är som att mitt inre har lagt ner helt. Jag känner inte längre några behov av något. Jag kan äta, men jag är inte hungrig. Allt går av ren rutin, nästan. En del saker har försvunnit helt.

Allt går på tomgång.

Nu ska Mimmi snart komma och hämta mig, jag ska sova hos henne i natt. Johan och Lasse kommer tillbaka ikväll och om det var bara Johan så skulle det ju ha gått bra, även fast det är ganska jobbigt. Men att vara med Lasse en hel kväll fixar jag inte. Jag ids inte ens försöka.

Det är bra att hon ska hämta mig. Jag behöver paus från att inte riktigt finnas. Nu måste jag få finnas en stund.

Inga kommentarer: