tisdag 5 januari 2010

...

Jag vill ha en lägenhet. Nu. Jag MÅSTE få en lägenhet med så snabb inflyttning som möjligt. Hela våran plan går åt skogen om jag inte kan flytta väldigt snart.

Imorgon packar jag min resväska och bosätter mig hos Jenny några nätter.

Våran plan just nu är att vara ifrån varandra. Johan behöver distans och jag tror att det är minst lika bra för min egen del. Det skadar ju inte att känna sig självständig i en egen lägenhet med egen inkomst. Men jag ser inte alls framemot det här.

Det är himla konstigt. Vi har gjort slut, Johan dumpade mig. Men nu behöver/vill han ha tid för sig själv för att kunna på varför han gjorde slut för att sen förhoppningsvis kunna fortsätta vårat förhållande. Så jag är en upptagen singel.

Men jag tänker inte sitta och bara vänta. Jag ska ta tillfället i akt och utvecklas jag med. Jag ska göra saker jag inte har gjort och utforska mig själv. Kanske börja göra något nytt? Jag har många förslag på saker jag kanske borde försöka mig på, saker jag har drömt om att göra. Här följer några exempel:
- Köpa en symaskin
- Bli en ninja
- Köpa en elgitarr
- Bygga saker

Jag tänker fortsätta att kämpa på med mina studier som nu kommer att vara på distans och jag kommer fortsätta leva mitt liv.

Men min själ kommer alltid vara en del av honom. Han är mer än halva mig.

Jag hoppas att vi klarar av det här.

Inga kommentarer: