måndag 29 september 2008

"Öööh.."

Idag har jag varit i skolan. Jag började klockan halv nio och slutade klockan tio över fyra. Jag var tvungen att åka hem på lunchen och sova en stund för att orka, men jag gjorde det! Jag orkade en hel dag bland människor, förvirring och intensivt självförakt över att inte kunna tänka klart. Men jag antar att det kommer. Det blir nog bättre för varje dag jag är där.

Är folk tröga rent i allmänhet, eller har jag bara oturen att få några totalidioter i klassen? En del kommentarer alltså.. jag blir helt deprimerad. Det finns en invandrartant som jämt ska påpeka saker, och det är helt dumma frågor och inlägg. Jag undrar om hon är utvecklingsstörd. Sen finns det en hårdrockskille med råttfärgat, långt och stripigt hår som har nitarmband som går över hela underarmen. När vi hade våran introduktionsvecka och pratade om drogpolicyn, så började han prata och tjafsa en massa om benso. Räknas det som en drog? Det som var det fjantiga den gången var att han inte sa just ordet benso, utan bensodiazepiner, och jag kan sälja min själ på att han sa det bara för att låta häftig. Tur att min mentor, P-G, var där. Han är coolast och är lärare i psykologi och psykiatri, så han ägde ut den där fuckern ordentligt. Den där hårdrockskillen är iaf så jävla trög att det är läskigt.

- "Öööh, va' menaa du? Att man måste tvätta gamlingarna? Kan dom inte göra det själv elleh?

GAH!! Nästan alla har lyckats kläcka ur sig nån idiotsak idag och jag blir helt deprimerad.

Nåväl. Min bitterhet kan ha någonting att göra med att jag är svinigt trött och har därför en tendens att bli helt galet bitter.

Jag träffade Birgitta från Försäkringskassan idag också. Det är tydligen inte alls så illa som jag hade föreställt mig. Vi ska kolla hur det går och ska träffas om två/tre månader och uppdatera oss lite. Det är lite upp till mig om vi ska sluta med aktivitetsersättningen, men om jag klarar av att plugga som jag kommer att göra nu, så har jag egentligen inte rätt till ersättningen. Men jag måste klara av det dom månaderna innan vi ska träffas igen. Om jag inte gör det så blir allt som vanligt, men om jag klarar det så ska vi ha ett utvärderingsmöte, helt enkelt. Hon är bra. Jag gillar Birgitta.

Inga kommentarer: