tisdag 9 september 2008

Reminder

Jag har haft ett litet sammanbrott dom senaste dagarna. Jag bara slutade funka och var tvungen att ligga i sängen och vila lite.

Pratade en sväng med min (ex) psykolog Jamilla idag och pratade om fortsatt medicinering och bestämde medicinhöjning. Det som var intressant var att jag nu kommer att få en ny kontaktperson på psykiatriska, Carina, och jag ska träffa henne nästa vecka. Så det här var alltså det sista jag och Jamilla skulle göra. Jag hade förberett mig på att få träffa henne en sista gång och avrunda det hela, men så blev det inte, utan när vi skulle lägga på så säger hon "Jaha, tack för den här tiden Martina" och jag svarar "detsamma". Sen var det över. Nu kommer jag inte ha kontakt med henne mer. Det känns lite snopet men jag har tänkt på det lite och det kanske var lika bra. En av dom första sakerna vi pratade om när jag började gå hos henne var att det var så jobbigt för mig att byta till henne när jag hade så nära kontakt med Helene i Övik. Vi hade kommit varandra för nära och det hela hade kommit till en för intensiv personlig kontakt, så jag antar att det var det hon hade i baktanke när hon bara "lämnade mig" sådär. Men det känns ganska bra ändå. Nu är det över.

Jag och Johan bråkade ganska rejält i Lördags och jag sov i det andra rummet. När han inte kom hem från träningen på Söndag förmiddag samma tid som han brukar så bröt jag ihop totalt. Han hade bara bastat lite längre än vad han brukar, men jag hade självklart byggt upp fruktansvärda scenarion och grinade själen ur mig. När han ringde och ställde allting på plats igen så kändes det skönt att bli påmind om att allt inte är dåligt och det som är bra kan försvinna lika snabbt som det kom.

Jenny och jag har lunchat tillsammans och jag ska nog ta och kila iväg till Apoteket så jag får det gjort nån gång.

Inga kommentarer: