onsdag 1 oktober 2008

En till såndär dag

Jag var helt knäckt igår, helt väck i huvudet. Efter en fruktansvärt påfrestande dag så satt jag bara här i fåtöljen och gjorde absolut ingenting. Johan kom helt plötsligt hem från sin träning (jag hade inte ens märkt att han åkt) och vi bestämde oss för att börja fundera lite på vad vi ska skriva i våran annons nu när vi vill att nån ska ta hand om honom.

När vi satt där och funderade så började jag att gråta, såklart, men den här gången slutade det inte. Jag var helt slutkörd och jag bara grät och grät. Johan som alltid vet vad jag behöver tvingade i mig Xanor och sen mina mediciner som jag somnar av. Vi skulle fortsätta någon annan dag, inte nu. Jag behövde vila.

Sen minns jag att Xanor-tabletterna började göra sitt, så jag låg och läste i en av mina skolböcker. Vi har fått mycket läxor, så jag har fullt upp dom här två "lediga" dagarna. Sen så minns jag inte så mycket mer, utan vaknade upp vid klockan nio imorse. Relativt utvilad, men bestämde mig för att sova lite till. Så nu, för en halvtimme sen, vaknade jag upp och kände mig som en helt ny människa. Jag var alldeles lugn och avslappnad, och det är väldigt sällan jag känner sånt lugn.

Men nu när jag har ätit min frukost klart och kollat över vad jag borde göra idag så fick jag tillbaka klumpen i magen och nu är jag helt förvirrad igen.

Jag har betalat räkningar, check.
Ringde till företaget som lyckades pracka på mig "hudprodukter", vilket jag trodde var hudkrämer och tänkte att jag ändå behövde dom. Jag fick en massa tabletter istället, som var bra för huden. Man måste äta dom i ett halvår (!!!) för att få den bästa effekten. , check.

Nu har jag arbetsmiljön kvar, vilket jag måste göra innan dom nya kurserna blir alldeles för intensiva, för det kommer dom att bli. Efter jag gjort arbetsmiljön så måste jag börja med uppgifterna vi fått som vi ska ha gjort dom här två dagarna.

Och Johan har bokat en tvätt-tid, som han egentligen behöver bara för att tvätta sina dräkter. Men jag behöver också tvätta, så jag får helt enkelt tvätta alltihopa medan han är på jobbet. (Han skulle träffa efter att han slutat.)

Herregud vad jag behöver motivation.

Inga kommentarer: