söndag 21 december 2008

Hångel

Idag har jag slagit på stort och paketpysslat. Eftersom allt som har med paket att göra är ångestfyllt, så såg jag verkligen inte framemot projektet, men i slutändan så satt jag på köksgolvet med tejp, presentpapper och snören över hela golvet. Eftersom jag och Johan är så vansinnigt coola så har vi svart papper. Så vansinnigt häftigt. Var bara tvungen att nämna det.

Imorgon är en öviksresa planerad och det gör mig nöjd. Har två ärenden på stan innan jag kan åka. Jag har dock känt mig väldigt krasslig idag, feber på intågande, såklart.

Pappa ringde mig idag. Eller, han ringde till Johan, för jag hade inte min telefon på mig så jag missade det. Så han ringde till Johan och gratulerade honom för sin 3:e plats i Sm och berättade att det skulle vara julmiddag hos honom, kom inte ihåg vilken dag. Det första jag sa åt Johan när han ringde var att jag inte ville prata med honom, men han frågade inte ens efter mig och jag vet inte riktigt om jag kanske blev lite besviken.

Jag är inte alls sugen på att åka och äta middag hos honom. Johan kan inte följa med och jag vill nog egentligen inte fara dit iöverhuvudtaget. Men som vanligt känner jag mig kluven i relationen till Pappa, allt tvivel försvinner aldrig. När Johan berättade att Pappa har fått ett halvår tjänsteledigt från brandstationen så var min direkta kommentar: "Det har han bara tagit så han kan supa som han vill." För jag tror att det är så. När han kan planera sitt schema själv, så kan han därför supa när han vill också.

Och samtidigt skriker hela min själ efter bekräftelse.

Nåväl, nu ska jag inte låta han förstöra en kväll till. Han har ju en tendens att gräva sig in i mitt samvete och mina tankar så alla kvällar den mannen har förstört i mitt liv går inte att räkna. Och dessutom så har jag och Johan ett inplanerat hångel som kommer att äga rum snart. Vi bestämde tidigt idag att vi skulle hångla när han hade borstat tänderna, så nu blir det hångel! Hångel är grymt underskattat. Ni som har en partner: planera in ett hångel, det blir garanterat trevligt. Bestäm det gärna några timmar innan, så man får vänta lite. Det är dagens relationstips, för såna kommer jag ofta med.

Och förresten! Min syster har gett upp den, i mina ögon sett, ultimata och odödliga förälskelsen i Måns Zelmerlöw. Hon har börjat tvivla. Fy fan. Om jag fick bestämma skulle jag gärna ha ett inplanerat hångel med honom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nja... Jag vet inte riktigt om jag har gett upp, men... Nu har ju Kevin kommit in i bilden, så jag är rädd att Månsan åtminstone måste dela förstaplatsen... *fnissar lite*