lördag 27 december 2008

Jul

Julen är över och om jag ska sammanfatta det hela så har det varit en bra jul. Vi hade våran traditionella middag/kväll hos Mamma och igår var jag hos pappa med syster&co, vilket gick över förväntan. Pappa var nykter, drack bara en folköl till maten och vi satt och pratade över en kopp kaffe efter maten, precis som en vanlig familj. Väldigt trevligt och oväntat.

Jag har fått träffa Ellen flera gånger nu och jag blir bara mer kär för varenda gång. Ska lägga upp någon bild på henne när jag kommer hem, hon är världens sötaste. Just nu är jag hos Johans föräldrar och väntar på att Johan ska komma ner till stan så vi kan fira vårat fem- års jubileum.

Det blev ytterst lite paketöppnande i år. Johan öppnade vårat paket från big siz' hos mamma och jag öppnade paketen från Johans familj efter deras firande när vi kommit tillbaka. Jag var bara där en sväng, det blir lite väl intensivt med firande i den där familjen. Dom satsar stenhårt på alla högtider och jag känner mig lätt lite obekväm.

Årets bästa julklapp är min borr. Nu jävlar blir det borra av! Det är en bra borr som man kan borra allt med, precis en sån jag ville ha.

Min sminkväska har försvunnit! Jag blir helt nervös. Jag trodde jag hade packat med den, men det hade jag inte. Och nu när Johan skulle åka så hittade han den inte i lägenheten. Den var ingenstans. Jag känner mig alldeles naken. Tur att jag har fått pengar så jag kan köpa nytt smink, om jag nu behöver det. Att förlora sin sminkväska måste vara en på topp-tio listan i dryghet.

Nu ska jag äta choklad och kolla på deras splitternya, jättestora tv.

Inga kommentarer: