tisdag 9 december 2008

Julpynt

Jag har för första gången i hela mitt långa liv på 23 år och 5 års lägenhetsboende utan föräldrar julpyntat. Och då snackar vi julpyntat, med gardiner och allt. Inte i köket, men i vardagsrummet. Gardiner, julgran med ljus i... you name it. Jag är självklart väldigt stolt över detta och därför måste jag lägga upp bilder som bevis.




Det är städat och fint, våra båda fönster ser väldigt juliga ut. Dock så finns det ett hörn kvar av rummet kvar, det värsta hörnet. Martinas hörn.


Nu blev bilderna lite konstiga, för jag kunde inte använda blixt på granen och fönstret, för det blev alldeles för ljust. Men på andra bilden använder jag blixt, så det blev jätteljust i jämförelse. Men äh, ni fattar poängen.

Det här hörnet är mitt alldeles egna hörn och eftersom det är förbjudet att röra så har Johan gjort ett tappert försök att sätta en fin ängel på pianot och en ljusgrej vid dörren. (PS. Det är hans tavla som hänger ovanför pianot, inte min. Jag gillar inte kinesiska/japanska tecken vidare mycket. Jag tycker att den är ful. Ovanför hänger dock hans intyg på hans graderingar i svarta bältet, dom är snygga.. DS)

Problemet med det här hörnet är att jag faktiskt har ordning på mina noter där, även fast det inte ser ut som så. Noter jag arbetar mig, har arbetat med och vill arbeta med.. det finns ex antal olika kategorier och jag har stenkoll på var dom ska vara någonstans. Och om jag nu ska städa upp i det här hörnet, så förstörs allt. Systemet utgår ifrån min stol, det finns inom räckhåll när jag sitter och spelar och om jag nu ska börja rota i dom här noterna så blir det problem. Då måste jag alltså sätta mig vid pianot och sortera dom och utgå ifrån min stol och lägga noterna i fina högar. Jag får ställa en ljusstake där eller nåt istället.

Jag hade tänkt att försöka pallra iväg mig till gymmet idag, men eftersom jag har börjat en intensiv diet, så går det inte. Jag är alldeles svag i kroppen.

Målet med min idé är att helt enkelt inte äta ordentligt. Fråga mig inte hur eller varför, det blev bara så. Jag åt en frukt igår och började fundera på hur länge man egentligen skulle klara sig med bara frukt som huvudföda (och vatten förstås). Det verkar inte gå vidare bra, men det är kul att kolla hur tjurskallig jag kan vara. Det är en idiotisk idé men jag kan inte låta bli. Typiskt mig. Jag hinkar i mig vatten, för jag är törstig hela tiden. Antagligen för att jag låg och svettades hela natten och nu kallsvettas jag mest bara. Och då har det bara gått ett dygn..

Idag borde jag göra mer knäck, för Johan åt upp alla jag hade gjort. Jag klandrar honom inte, dom var helt perfekta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är faktiskt lite galen, vet du det? Nåja. Du lär ju lägga av med den där dieten när du märker att du inte överlever.
Fint julpyntat förresten. :-D

vulvan sa...

Ja, jag märkte det ganska snabbt. Jag bakade lussebullar och då gick det inte så bra. :P