måndag 29 december 2008

Skit/tvättdag

Jag håller på att tvätta, vilket jag var väldigt inspirerad till att göra för några timmar sedan. Men när Johan kom hem från jobbet så visade han upp en imponerande stor påse med smutskläder. Det gjorde mig inte glad. Jag hade lagt upp världens plan så att jag skulle hinna med tvätten och våra sängkläder, men nu blev den helt förstörd. Jag fattar ingenting. Varför lägger han inte sin tvätt i tvättkorgen? Varför lägger han sin tvätt i en tvättpåse i klädkammaren? Varför?

Nåväl, det får funka ändå antar jag.

Idag for jag iväg på gymmet och det gick fruktansvärt dåligt. Jag hade glömt min vattenflaska och jag var vansinnigt oattraktiv. Smutsiga mjukisbyxor och ett linne som fick mig se, om möjligt, ännu tjockare. Men jag tränade åtminstone en liten stund innan jag var tvungen att gå därifrån. Usch.

Eftersom jag har tappat bort min sminkväska så var jag tvungen att vandra in på Kicks och storshoppa. Att handla smink är svårt, det är en riktig djungel. Jag tror att jag lyckades att få till det ganska bra ändå. Jag köpte hårfärg också, så nu har jag nyfärgat hår och är nysminkad, bara för att. Jag är ganska snygg, måste jag erkänna.

Trippen till övik och allt julätande har gjort sitt och jag känner att jag måste lägga om kosten ganska rejält här. Nu är det slut på godisätandet! Under dagen har det gått ganska bra, men nu börjar sockersuget smyga sig på och jag blir bitter. Dom första dagarna är värst har jag fått lära mig, så jag får motivera mig med det.

Jag är vansinnigt trött och sliten i kroppen. Det känns som att jag måste vila ikapp mig lite sen mitt öviksbesök, då jag ränt omkring som en galning. Så istället för att ställa väckaren imorgon för att gå på gymmet på förmiddagen så ska jag bara sova tills jag vaknar av mig själv. Sen ska jag somna om en stund till bara för att.

Nu ringde Johan, han har tränat klart och frågade om han skulle köpa med sig någonting hem från affären. Eftersom jag har ett enormt godissug så blev det outhärdligt jobbigt, men beslutet blev ölkorv (??) och mackor. Buhu. Jag vill ha ett kilo godis och femton liter Cola Zero. Sen vill jag ha hundra lussebullar och tio pannkakor.

Inga kommentarer: