lördag 13 december 2008

Kvällen/natten hos Mimmi blev som väntat en succé och vi hade hur roliga som helst. Nu sitter jag här med tomteluvan på sned och är allmänt nöjd. Snart ska jag göra något att äta.

Har mycket skolarbete att göra i helgen. Jag vet inte riktigt vars det kom ifrån, men helt plötsligt känns allt överkomligt och som att det kommer att lösa sig bra med skolan. Jag känner mig lite inspirerad igen, efter en liten "jag vill inte plugga det här för det är det tråkigaste jag någonsin har varit med om" -kris.

Att kolla på kurser på universitet är alltid inspirerande. Jag längtar och bygger upp mål. "Nån dag ska jag orka och klara av att plugga det där". Alltid bra. Att bli legitimerad undersköterska med inriktning på psykiatrisk vård är helt klart en grej jag önskar att jag var. Fast nu är det så snortråkiga kurser att jag nästan blir självmordsbenägen när jag tänker på dom. Om jag bara orkar göra dom värsta kurserna så får jag se fram emot dom som är roliga, dom som jag är där för att studera. Jag vill ju läsa psykiatri! Men innan dom kurserna kommer så måste jag gå ut på två APU, en på ålderdomshem och en på sjukhus, och det ser jag verkligen inte framemot.

Nåväl. Nu ska jag göra sparrissoppa!

Inga kommentarer: