lördag 22 november 2008

Dålig kväll

Idag har jag varit på Mollys dop. Molly har också en liten ängla-storebror i himmelen och hon är helt fantastiskt söt, såklart. Tyvärr glömde jag ta med kameran, men det brukar lösa sig med bilder. Kantorn var den sämsta på länge och jag ångrar mig så mycket att jag inte spelade psalmerna ändå. Det var helt fruktansvärt, i mina öron. Han spelade rent logiskt inte fel, utan det var hans tappra försök till att spica till det som gjorde att jag blev ledsen. Att "jazza" till en psalm är inget som går hem hos mig.

Jag och Johan hade köpt den bästa presenten: en tröja som det stod "lillasyster" på. Den gick verkligen hem. Tyvärr, och som vanligt, var inte Johan med.

Jag försökte bleka mitt hår igårkväll också. Det gick helt åt skogen. Att bleka ur rött hår är ett rent helvete och istället för att bli blond som planerat så blev jag orange. Nästan självlysande. Först var jag bara arg och blev trött, men idag så kom jag på att det är ganska coolt ändå. Jag börjar bli långhårig. Orange rules!

Johan har sålt sin själ till djävulen och irrar omkring här i Norrland dygnet runt för att vara domare och för att träna med en annan klubb. Plus att han jobbar natt. Jag känner att jag inte ens behöver kommentera vad jag tycker om saken. Eller, ett ord bara: dumheter. Ikväll får jag dra mitt strå till stacken och pallra mig in till stan och lämna av kostymbyxor och vit skjorta. Det är många minusgrader ute, och jag har dragit mig hela kvällen för att göra det. Jag har försökt stryka skjortan, men konstaterade snabbt att det kändes onödigt, eftersom han antagligen kommer att skrynkla till den ändå.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den här kvällen. Jag är ensamen och tänker inte göra några försök till att hitta sällskap. Har snarare slutat svara i telefonen och på sms, jag vet inte riktigt varför. Så till alla som försöker få kontakt med mig: Förlåt.

Äh. Har en massa saker att göra, jag får ångest. Det här är en dålig kväll.

Inga kommentarer: