torsdag 27 november 2008

Julpynt

Jag fick ett paket igår av Johan. Ett riktigt paket med papper och tejp, och det gick ganska bra att öppna. Så fort jag såg det så var det som att någon drog åt ett skärp runt lungorna på mig så det pep när jag andades, men jag kunde! Han hade köpt en Soda Streamer! Det var en mycket bra present och jag blev väldigt glad.

En annan sak jag blev väldigt glad över var att Anna ringde. Anna är en barndomskompis som jag spelade fotboll med så länge som jag spelade. Vi har glidit ifrån varandra väldigt mycket, mest för att jag blev sjuk. Jag försvann ju bara, inte så konstigt. Men varje gång jag fyller år så ringer hon. Förra året var hon utomlands, men ringde ändå. Det är väldigt fint och jag blir väldigt glad. Fick ett sms från Isabell också, också en barndomsvän. Att dom kommer ihåg alltså, det är så häftigt.

Förra sommaren så var jag med dom och några andra fotbollskamrater på grillfest och utgång på puben. Jag frågade snällt om det var okej att ta av mig min långärmade kofta och kände mig alldeles lugn och glad. Det är bra människor och det känns ibland som att vi kommer från helt olika världar, men när jag väl är med dom så känns det som att jag varit med hela tiden.

Egentligen så är det tänkt att jag ska plugga idag för mitt omprov imorgon, men jag skickade just ett mail till lärarna och sa att jag gärna gjorde det på Onsdag istället. Det borde nog gå bra. Idag vill jag ha en riktigt ledig dag för att städa och dona innan vi ska julpynta här i hemmet. Jag ska kolla över våran julgran också, den mår nog inte så bra efter förra julen då vi missbrukade snö på flaska. Det var väldigt fint, men inte så bra för granen. Och eftersom jag är vuxen, så ska jag gå på stan och kolla efter mer julpynt. T.ex. gardiner.

Oooh. Jag är så vuxen!

Inga kommentarer: