onsdag 12 november 2008

Kiss och Bajs

Jag har så mycket att göra att det är läskigt. Och just nu är jag vansinnigt trött, men av någon outgrundlig anledning så bokade jag tid för mentorsamtal klockan nio på morgonen. Den dagen jag får sova hur länge jag vill. Smart.

Min röst är helt galen. Jag är så hes att jag nästan inte kan prata, men jag känner mig inte sjuk i övrigt. Det är bara min hals som är sjuk. Det är intressant och väldigt roligt. Jag älskar att vara hes!

Annars så pratade vi om kiss och bajs och allt som hör till. Jag tycker att det är jättejobbigt att prata om det, för jag tänker på patientens/vårdtagarens situation. Föreställ dig att du är helt pigg i huvudet och kan tänka klart, men din kropp orkar inte så du måste ha hjälp med allt du gör. Nån främmande människa måste tvätta dig och hjälpa dig på toaletten. Men ibland så måste du ha en blöja på dig, där allt kiss och bajs samlas. Sen måste någon annan främmande människa byta blöja på dig när det har samlats för mycket och du har gått runt med det för länge. Och det sorgligaste är att dom hela tiden förbättrar dom här blöjorna, så du kan gå runt i tolv timmar utan att du egentligen behöver byta blöja, för den kan suga upp så mycket. Tolv timmar i ditt eget kiss och bajs. Fyfan.

Inga kommentarer: