söndag 30 november 2008

Fanskap

"Ja hejsan, det här var Karin från psykiatriska, läkaren. Jag ska föra över dina recept nu, det var Xanor Depot och Seroquel va?"
-Jo, det är dom som har tagit slut. Sätter du in mina Xanor på 1mg den här gången?
"Jaa..eller, det står inget i dina papper om det. Är det bestämt så?
-Ja, enligt min kontaktperson skulle det vara löst..
"Men det står inget här i din journal.."
-Okej, då tar jag upp det med henne när hon kommit tillbaka från sin tjänsteresa då.
"Vad bra. Vad är klockan förresten? Oj, kvart i fem... då hinner du nog inte på Apoteket..
-Nä, det kommer jag inte att göra.
"Klarar du dig till imorgon då?"
-Jag har väl inte så mycket val (nervöst skratt)
" (nervöst skratt) Då ber jag om ursäkt för det"
-Ingen fara. Bara jag kan hämta ut dom imorgon så.


Varför sa jag inte att det inte alls gick bra och kunde åka upp dit och hämta så att jag kan ta nu? Varför?

Och vad fan i helvete, jävla Carina. "Det står inget i din journal.." What the fuck! Förbannelse över henne, här går hon runt och lovar dosökningar och massa annan skit och här satt jag med en trevlig läkare på telefon och (i mina ögon sett) skämmer ut mig själv. Det är nog det första som står i min journal med en stor röd stämpel "Ge henne inga bensopreparat!" Det känns som en dålig lögn för att få benso. Förbannelse över henne!

Jag var nära att skriva ett argt mail till henne. Hon snackar så mycket bullshit och jag kan inte lita på henne alls. Men det är nog bättre att ta över telefon, tror jag. Jag måste lik förbannat prata med henne sen på Onsdag, så det är väl lika bra att ta det då. Det här funkar ju inte!

Ska nog ta och skriva en sammanfattning på mina doseringar också, det är ju ingen som har koll på nånting. Det skrivs ut fel doseringar lite hela tiden, som jag inte följer förstås, vilket snabbt leder till att mina mediciner tar slut snabbare än vad dom ska göra. Det är inte så populärt.

Fan vad arg jag blir på den där jävla skitskallen! Usch. Hela kvällen är förstörd, för jag kan som vanligt inte släppa saker och ting. Nu kommer jag gå runt och tänka på hur arg jag är till Onsdag, och då kommer det med största sannolikhet ha vuxit så mycket att jag kommer att bli helt vild när jag pratar med henne. Men.. Ja, hon förtjänar en riktig jävla käftsmäll och utskällning.

HELVETE!

Och jag måste plugga också. Jag har mycket att göra den här veckan, mycket. Att strula med mediciner var det sista jag behövde. Fan också.

Inga kommentarer: