onsdag 26 november 2008

Födelsedag

Idag är det min födelsedag och jag har mest gömt mig hela dagen. Mimmi ringde så vi har ätit mat och godis och därför kan det klassas som firande. Jag ska gå in till stan sen och äta med Johan och kolla på julpynt, det blir bra.

Jag är mest trött och sliten. Det som är bra med att räknas som vuxen är det att man inte behöver ha något firande. Och när man bor i en vuxen lägenhet så kan man låsa dörren och inte låta nån komma in. Hah!

Igår fick jag världens finaste present av Mamma. Det är en sagobok som heter Strit, och den var hon tvungen att läsa om och om igen när jag var liten. Men eftersom boken är så gammal (1966!) så har vi inte lyckats få tag på den, vilket jag har velat i flera år, men nu hade hon köpt den via internet på något antikvariat! Jag började gråta när jag öppnade den. Dels för att det är en av dom finaste presenterna jag någonsin fått och dels för att jag var ett mentalt förfall efter att inte ha sovit någonting och haft ett stort prov under hela dagen.

Nu ska jag nog sova innan jag ska gå in till stan och möta Johan.

2 kommentarer:

Zarah sa...

Grattis! Och det utan omslagspapper och annat krimskrams!

vulvan sa...

Tack! :)