söndag 15 februari 2009

Guld

En till natt med bra sömn, jag börjar känna mig som en helt ny människa.

Jag vet inte om jag har länkat till den här låten förut. Om så är fallet, så gör det inget, för den här låten ska man bara se och veta vad det är. Det är allmänkunskap. Helen Sjöholm är guds gåva till svenska folket. Allt hon rör vid blir till guld och jag fullständigt avgudar henne.

http://www.youtube.com/watch?v=MtE3Do1GHNM



Eftersom jag nån gång för ett tag sen lyckades häva ur mig någon förbannelse eller tre över att Johan förväntar sig att jag ska sitta här och vänta på att han ska träna klart. Ibland ryker vi ihop inom det ämnet. Hur mycket har han rätt att kräva av mig? Hur mycket ska jag egentligen offra av min egna tid till att anpassa mig efter hans träning?

Eftersom ingen av oss riktigt vet svaret så är det lätt att jag tänder till och blir frustrerad. Och eftersom träningen är det största i hans liv at the moment så blir han också frustrerad. Sen triggar vi igång varandra och det hela brukar sluta med att han ska låta mig vara och sen sätter jag mig och surar någonstans. Och att jag är störd i huvudet när det kommer till att kontrollera min ilska gör verkligen inte saken bättre. Jag blir svartsjuk och helt galen. Ju mer jag tänker på det, desto mer låter det dummare. Men jag antar att alla förhållanden har en golden point som man inte ska peta på i onödan. Hans träning är våran.

Nåväl. Han har iaf börjat hålla sig uppdaterad på vad som händer på Norrlandsoperan här i Umeå efter något vi skulle kunna gå och titta på. För att tillfredssälla mina intressen också. Det är väldigt fint och det gör mig glad att han intresserar sig. Igår var han världens sötaste och började berätta om någon konsert som ska gå snart och han var uppriktigt intresserad.

Det låter nog inte som något riktigt fint rent i allmänhet, men för mig är det stort och jag blir riktigt rörd. Det är som att jag blir riktigt nöjd och rörd över att hans alla hjärtans dag- present var en tub med risgrynsgröt.

Men vi har väl rent i allmänhet inte något "normalt" förhållande heller, så det är väl inte så oväntat att jag verkligen blir rörd över att få risgrynsgröt till frukost.

1 kommentar:

Zarah sa...

Äntligen någon som insett vad alla hjärtans dag borde handla om! Tror du hittat en bra karl, minsann!