onsdag 18 februari 2009

Nattdans

Jag skrev prov idag och det gick helt åt skogen. Men jag antar att det är bättre att ha försökt än att inte ha gjort någonting. Det är så irriterande att inte kunna få tankarna på plats när man väl sitter där utan istället kommer svaren rinnande som vatten när man öppnar dörren ut ur klassrummet. Frustrerande, minst sagt.

Imorgon har jag sovmorgon och Sjukvård, då vi ska titta lite på hjärtsjukdomar. Känns överkomligt.

Och alldeles nyss satte jag mig och spelade. Det var oväntat och ett väldigt ovanligt fenomen att sitta och koncentrera sig. Försvinna in i musiken. Det gick över ganska snabbt, men jag kom ändå långt. Min teknik är värdelös och jag spelar skalor upp och ner hela tiden för att få igång fingrarna igen. Det tar lite tid, men det kommer lite närmare varje gång. Ibland kan jag nästan se det.

Idag var jag också hos min konstiga och värdelösa kontaktperson. Hon är helt insnöad på att jag har ADHD och jag hävdar att jag inte har det. Må hända att jag har vissa inslag när det kommer till koncentrationssvårigheterna, men jag har inte ADHD. När hon frågade: "Vad tror Martina att hon har för problem?" så visste jag inte riktigt vad jag skulle svara. Jag har inte riktigt tänkt på det sättet. Det är klart att jag vill sätta en diagnos som Bipolär 2 eller Känslomässig störning, men det är meningslöst att försöka sätta en ensam diagnos och speciellt på sig själv. Jag tror att det är en kombination. Eller, jag vet att det är en kombination av olika saker och jag skulle gissa på att det är just dom här två sakerna.

Hon skickade hem mig efter 20 minuter. Jag förstod inte riktigt varför, men jag klagade inte. Hon tyckte att jag var för okoncentrerad tror jag. Hon nämnde det iaf. Skitskalle.

Jag har inte varit och tränat idag. Jag har fuskat. Det måste jag ta igen imorgon och om jag ska göra det så måste jag fara under min sovmorgon. Huvva.

Nu är jag trött och helt slut, för jag klev upp klockan sex imorse för att plugga lite. Jag behöver sömn.

Det jag vill ha är ork, koncentration och teknik för att kunna spela det jag vill kunna. Det jag vill lära mig. Chopins valser äger allt. Alla dagar alla timmar.

Inga kommentarer: